![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhxmojjxq3bbjT96mg41UbMY9-Q4Ivlaxw_mOy3ZkqVdLxcGuw2slnhb89xtrvftqh6OcWGlQI0el8he9g3IAUdBc9mmyeDhF1dhnv5D-Ku6X1xr1sfAoSPNcFhm1AZILJ0g6yV/s400/Copia+de+0_monstrua_desnuda_Carre%C3%B1o+Miranda.jpg)
Que facer co actual Bacharelato?
Andoliña 19 abril
(Na imaxe, Carreño Miranda, "A monstra espida", peza que estivo exposta hai uns meses en Compostela)
Coñezo a obra de Mercedes Cabrera como historiadora e nesa perspectiva respéctoa e admíroa: sei da súa valía intelectual. Pero con iso no casan as novas que chegan sobre a proposta de reforma do Bacharelato, que tería lugar dende o curso 2009-2010. Non discuto as súas posibles boas intencións, pero sospeito o drama das súas consecuencias: facer ese chamado curso ponte entre 1º e 2º de Bacharelato e permitir pasar de primeiro con case a metade de materias suspensas é un autén-tico disparate. E a sociedade (os profesores, os primeiros) vaino ler como máis deterioración do ensino e aparcamento dos alumnos/as á marxe dos niveis de aprendizaxe.
Dise que esa proposta de reforma vén motivada porque case un trinta por cento de mozos abandona a escola tralo ensino obrigatorio. Pero hai que buscar outras solucións. Eu creo que 2º de Bacharelato, coa presión da selectividade, é un curso hipersaturado de materias e coñecementos. A única alternativa lóxica sería ir a un Bacharelato de tres cursos, ben necesario, e repartir así con xeito contidos e materias troncais e optativas. Pero nunca a conta de rebaixar aínda máis a calidade do ensino: sería irresponsable e suicida para esta sociedade.l