Palabras contadas
No seu último libro, “Palabras contadas” (Xerais), Camilo Franco ofrécenos un amplo abano de historias breves, fragmentarias, todas elas afíns ó xénero do microrrelato, aínda que algunhas se presenten como argumentos de novela. Ese xénero esixe, ademais de brevidade, capacidade de contar dende a sorpresa, un certo virtuosismo na arte de ver o mundo a contramán. Se fose necesario cun algo de provocación e transgresión, xénero que Camilo domina ben, ó cabo coñece con detalle o mundo do teatro: nos seus breves relatos hai tamén moito de xogo escenográfico (“Era ou non era”) e o humor e a ironía son o carimbo necesario para poñer en cuestión tanto a vida cotiá aburrida dos humanos como as grandes institucións (o Exército e a Igrexa, por exemplo). Se é preciso tamén dende o xogo ousado da truculencia: como no relato “Estaba de ser” (Foto de Eduardo Núñez). (Pan por Pan 6 febreiro)
Estaba de ser
Chamábase Jack, era carniceiro, viñera do norte. A xente desconfiaba del, que logo din que a literatura non serve para nada. A natural prevención que levantaba a súa mala prensa quedaba compensada coa amabilidade de vendedor e coa elegancia con que cortaba os finísimos filetes. Co mesmo sorriso atendía a quen pedía pescozo ou xarrete, O seu cada vez máis leve acento inglés dáballe o aire cosmopolita da elegancia. A primeira cliente da mañá non puido reprimir os xestos de puro terror ao mirar a cabeza feminina chantada nun dos ganchos e cada unha das partes anatómicas da británica esposa perfectamente despezadas sobre o mostrador.
Chamábase Jack, era carniceiro, viñera do norte. A xente desconfiaba del, que logo din que a literatura non serve para nada. A natural prevención que levantaba a súa mala prensa quedaba compensada coa amabilidade de vendedor e coa elegancia con que cortaba os finísimos filetes. Co mesmo sorriso atendía a quen pedía pescozo ou xarrete, O seu cada vez máis leve acento inglés dáballe o aire cosmopolita da elegancia. A primeira cliente da mañá non puido reprimir os xestos de puro terror ao mirar a cabeza feminina chantada nun dos ganchos e cada unha das partes anatómicas da británica esposa perfectamente despezadas sobre o mostrador.
Instinto básico
Ela entrou no bar cun chupachup na boca e hai que se foder co inmediato que é o instinto masculino.
Era ou non era
Foi naquel tempo en que as compañías de teatro subían os espectadores ao escenario. Por meter medo no patio de butacas. El, fuxitivo e desorientado, entrou no teatro buscando un refuxio. Chegou con manchas de sangue entre os dedos mentres un actor gracioso buscaba entre o público alguén con cara de bo tipo. Viuno intranquilo e sinalouno co dedo. Non tiña idea de qué ía o asunto pero subiu porque qué mellor coartada. O cómico colocouno no medio do escenario baixo as lámpadas que simulaban un interrrogatorio e preguntou: que faría vostede se acabase de asasinar a súa muller?
10 comentarios:
Non sei se con outros ocurriría o contrario, pero os micro-relatos colgados déixanme indiferente. O que non é óbice para que o autor cáeame ben persoalmente.
"para que o autor me caia ben..."
(mellor)
Grazas, anónimo. Ás veces peco de hipercorrección.
Pero iso non é "hipercorrección".
Pero iso non é "hipercorrección".
Vale, vale, ... que eu non son profesor de lingua galega como vostedes, pero entendino á primeira, non fai falta que mo repita dúas veces, ho, que parvo de todo aínda non son (mais todo se andará). Dígame logo que é exactamente, para sabelo e dicilo ben. Graciñas.
Por certo, creo que "dfistinto" non se di, que o correcto é "distinto". Pero corríxame outravolta se me trabuco, que seguro que si.
Fsadfñor Annoimosdf Poliggo-cutlrtal:
Nnon kokmetas incorrredfciósn de maqiuina uqe algo así seikca pasou coa falabra futbol que saueiu sem n a cepots nuna verciósn das Normas" e a xente teimafa en que fora aguda e no grve. Ata uqe cairon ca gurra.
Substitúa "poara que" por "pois" no primeirao correro e xqa está todo b3en.
Só coñezo a Camilo Franco polas súas crónicas xornalísticas e por estas ocasionais lecturas que o amigo Valcárcel e outros blogueiros teñen a ben incluir nos seus posts. Pero vexo nos comentarios que suscitan unha radical diferencia na apreciación de CF: ou pésimo ou óptimo. Cabe a indiferencia, como APC, pero en xeral noto culto ou animadversión. Pregunto con inocencia, alguén podería dar algunha clave?
Pois eu non lin nada de Camilo Franco, así que sería interesante que o noso anfitrión nos orientase, e se lle place fixera unha introducción e valoración da súa obra, coas seriedade e rigor que caracterizan os traballos de Marcos.
Jimy de Rairo
Publicar un comentario