12 oct. 2007


Doris Lessing, Nobel de Literatura. A nova en Galicia Hoxe.
Felicitada de inmediato por Gabriel García Márquez (El País)

23 comentarios:

Ana Bande dijo...

Malia o que diga Ranicki, un premio ben merecido, unha muller loitadora e independiente que sempre foi incoherentemente consecuente con ela mesma.

Anónimo dijo...

POLEMICA: AFIRMACIONES DE LA AUTORA DE EL CUADERNO DORADO
Un símbolo del feminismo pide que dejen de humillar a los hombres
La escritora británica Doris Lessing, de 81 años, ahora acusa a las mujeres de discriminar a los hombres
Dice que son constantemente agredidos e insultados
Y cree que ni siquiera se defienden porque se sienten intimidados

Roma. La Repubblica. Especial para Clarín
Doris Lessing no va a escribir el tercer volumen de su autobiografía como ícono del feminismo: dice estar harta del hecho de que "hoy mujeres más estúpidas e ignorantes puedan insultar a hombres mejores que ellas sin que se eleve la más mínima protesta".

La autora del famoso The Golden Notebook (El cuaderno dorado) eligió el Festival Internacional de Edimburgo, del que participan miles de artistas de todo el mundo en espectáculos de danza, música, cine y teatro, para pronunciar su acusación contra las mujeres y en favor de los hombres que, aseguró, son "continuamente agredidos e insultados". Y lanzó la estocada que desató la polémica: "Basta de humillarlos", reclamó.

El cuaderno dorado, de 1962, es uno de sus libros más reconocidos. La historia, que aborda la crisis emocional y artística de una mujer, fue lectura obligada del movimiento feminista en los años 60.

"Estoy desconcertada —dijo la escritora británica, nacida hace 81 años en Irán— por el desprecio automático en la confrontación con los hombres que ya se convirtió en parte de nuestra cultura".

Lessing, quien durante su larga carrera se caracterizó por su defensa de las minorías y, en particular, de los derechos de las mujeres, criticó ahora el hecho de que los varones sean continuamente culpados por diversas acciones. Y también mencionó la energía que las mujeres deberían invertir para mejorar leyes que les son desfavorables como la que se refiere al cuidado de los hijos, que ellas citan para humillar a los hombres.

"Hoy contamos con mujeres maravillosas en todos los campos", insistió Lessing. "Pero, ¿por qué esto debe tener un costo tan alto para los hombres?"

Para explicarlo mejor, Lessing dio un ejemplo y recordó una de las clases de una maestra suya de la primaria, en una escuela mixta. "La maestra —contó— explicaba a los alumnos que la causa de la guerra en el mundo reside en la violencia innata de los hombres y mientras lo decía buscaba mi mirada de consenso, pensando que yo había aprobado semejante teoría basura, mientras los pobres estudiantes varones de la clase se sentían tan afligidos que hubieran deseado pedir disculpas por existir. Todo lo que agregó fue peligroso y nocivo, además de estúpido".

El problema, para Lessing, es que "esta clase de cosas pasa en colegios de todas partes y nadie dice nada sobre esto". La escritora opinó además que esta teoría pseudofeminista adquirió las proporciones de una suerte de pensamiento religioso que no puede ser impugnado "por una como yo, porque —explicó— de otro modo me señalarían como una traidora de la causa feminista, cosa que naturalmente no soy".

Según la escritora, gracias al movimiento feminista, en el siglo que acaba de concluir cambiaron muchas cosas y hoy, en los países industrializados, las mujeres gozan de una relativa igualdad con los hombres. En particular, en lo que atañe a las condiciones de trabajo y salariales. Lessing cree que las mujeres que viven en los países más evolucionados ya no son discriminadas con salarios más bajos o con condiciones de trabajo más duras.

"Es tiempo de que empecemos a preguntarnos quiénes son estas mujeres que continuamente descalifican a los hombres. Las mujeres más estúpidas, ignorantes y repugnantes pueden descalificar a los hombres más buenos, amables e inteligentes", juzgó la escritora.

"Los hombres parecen estar tan intimidados que ya no se defienden. Pero deberían hacerlo", agregó.

Hoy, según Lessing, las mujeres deberían centrar su energía en la modificación de leyes obsoletas que las atañen en lugar de "desperdiciar energía" insultando y humillando inútilmente a los hombres.

Según publicó el diario británico The Guardian, la escritora anunció además que no escribirá un tercer tomo de su autobiografía porque no quiere herir "a tantas personas importantes" recordando sus "tonterías".

Traducción de SILVIA S. SIMONETTI

Xoan da Coba dijo...

Polo que se ve,hai xente que non se casa con ningún dogmatismo.Seguen pensando onde outros chegan a conclusiós definitivas...

Ana Bande dijo...

Xa coñecía a aversión de DL polo feminismo radical, non ten nada de raro nunha persoa crítica e reflexiva, ser feminista, por suposto, non implica aceptar a marxinación do outro sexo, ao contrario, ser feminista ven ser defender o dereito a igualdade e á xustiza para todos.

Edrada dijo...

Estou contenta de que lle desen o Nobel de literatura a Doris Lessing, sobre todo se iso serve para que se difunda o seu pensamento que, precisamente por non ser dogmático, repercutirá positivamente na reflexión do profesorado. Debateremos nas aulas sobre as súas reflexións. Concordo co que di da situación dos homes, en xeral.

Xosé M. González dijo...

Magnífica, Doris Lessing. Non hai coma manterse sen débedas para a opinión fresca e libre. Aínda ben que saímos do monotema.

Hoxe, nunha barraca do San Froilán, o animador repetía arreo "quietecitos y quietecitas", "levantados y levantadas", etc. Ironicei insinuando se algunha lei non marcaría xa o comportamento nestas ocasións.

Non digo que unha boa dose de prolixidade, con certa extensión temporal, non resulte saudable e mesmo necesaria. Penso, con todo, que superada a variola retornará o xénero neutro, aínda que coincida co masculino. É cuestión de economía, un dos principios fundamentais da práctica lingüística.

Xaime dijo...

Cando sae o Nobel e vexo que non llo dan a Ferrín, xúrolles que me cabreo.
Pasados unhos minutos, pásame e ata o ano que ven.

marcos valcarcel dijo...

Os portugueses tiveron que agardar case cen anos para que lles deran un Nobel na súa lingua (por certo, a un Saramago hoxe tan incómodo en Portugal), teremos os galegos que esperar outro tanto?

Xosé M. González dijo...

Éntralle a un vértigo pensando na eventualidade dun Nobel galego de literatura. Pensar, en efecto, que o primeiro lusófono o obtivo hai poucos anos -merecemento relativo aparte- e que Jorge Amado morreu sen el non abre a mellor expectativa.

Así e todo, se Ferrín segue nas listaxes -eu sempre lles falo de tal eventualidade aos meus alumnos de 4º- manteñamos alto o pendón e fomentemos a excelencia literaria. Tendo en conta, ademais, que no seu día a hipótese de Cunqueiro chegou a ser considerada.

Xoan da Coba dijo...

Coa cantidade de cousas que teño que facer e agora véñenme vostedes con Ferrín (de quen non lín máis que tres ou catro libros).Boeno haberá que leer logo o resto...("Capacidade infinita de asumir traballo,que dixo Churchill...")

(Ao final vai tér razón aquel amigo meu de Cangas,que tanto o admiraba,ó Ferrín...)

apicultor dijo...

Ante a pregunta formulada por Valcárcel algúns optimistas históricos poderían contestar con outra que diga: "que son cen anos no decorrer dunha nación milenaria?".

Mais -penso eu- non están os tempos para fialo todo tan, tan longo.

apicultor dijo...

Xa que vostede, Saavedra, semella ser un bo lector "da" Lessing (ai, eses artigos!), podería recomendarnos algúns dos seus títulos.

Colixo, polas respostas habidas, que foron moi poucos o que aquí a teñen lido con certa solvencia. Eu non, desde logo, aínda que se cadra teña por aí medio perdido algún dos seus libros.

Xosé M. González dijo...

Sospeito, Apicultor, que nesta coma noutras cousas non vou acadar a altura que vde. demanda. Valoraba da Lessing esa independencia de criterio, na noticia manifesta, con aparente indiferenza ou desenvoltura fronte ao politicamente correcto.

Non lle podo, ende mal, facer un balance da súa narrativa. Pero entendo poder recomendar "The sweetest dream", onde me parece que lle vai gustar particularmente o deseño, aparentemente tan inverosímil que ata pode ser verdade, do moi egocéntrico Johnny, líder seica esquerdista. Copio integramente a mensaxe de contracapa da miña edición ("El sueño más dulce", Círculo de Lectores, 2002):

"Desde el ímpetu renovador de los ideales comunistas que Frances abrazó en los años cuarenta, hasta el fracaso de los regímenes poscoloniales y la epidemia de sida que Sylvia vive en carne propia mientras trabaja como doctora en África, el siglo XX parece contener en sí mismo toda la historia de la humanidad, su auge y su fracaso. Frances y Sylvia no son más que un reflejo de la era llena de paradojas que les ha tocado vivir, y por ello buscan infructuosamente el bien en un mundo en el que la desesperanza está siempre a la vuelta de la esquina".

Os do Círculo teñen boa mercadotecnia, ao mellor compra a novela e despois abúrrese coma unha ostra. Pode probar con resumos ou mirar na biblioteca; eu recomendar non recomendo, que despois veñen as decepcións.

apicultor dijo...

Grazas pola recomendación, que será tida en conta.

Está claro que, en xeral, mesmo as persoas medianamente cultas (entre as que me inclúo, atención: "medianamente"), teñen un apreciable déficit de lecturas literarias internacionais de hoxe en día, quizais non tanto das novidades, pero si dos que xa son "clásicos". Son moitos os ocos que hai, moitos tamén os ocos que eu teño. Haberá que ir parcheando.

marcos valcarcel dijo...

Son lóxicos estes déficits, creo, cando nin sequera no Bacharelato hai hoxe, para todos os alumnos, un referente en forma de materia sobre Literatura Universal, nin sequera dos grandes clásicos (Dante, Petrarca, Shakespeare, etc.). Un alumno pode logo saír dos seus estudos secundarios sen sequera coñecer (ou escoitar falar) deses nomes. Problema grave e moi difícil de resolver que nos leva a unha formación autodidacta como única saída.

arume dos piñeiros dijo...

A amiga Ana Bande mandou hoxe esta recomendación: L'écrit et l'écran, une révolution en marche, par Roger Chartier
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0,36-966273,0.html

apicultor dijo...

Eu referíame aos "clásicos actuais" (dos últimos trinta anos, para entendérmonos). Dos "clásicos clásicos" teño lido, penso, o fundamental (é un dicir!).

Vou ver se poño ben o ligame ao texto de Chartier:


L'écrit et l'écran, une révolution en marche

apicultor dijo...

O artigo xornalístico de Chartier vén incidir no que xa dixera hai uns anos ("optimización de recursos" chámaselle a isto):

Chartier

apicultor dijo...

Tamén tivera moito eco un artigo publicado, coido lembrar, orixinalmente no NYT polo historiador cultural norteamericano Robert Darnton (colega de Chartier):

Darnton

apicultor dijo...

En concreto, o artigo fora publicado en Robert Darnton, «The New Age of the Book», The New York Review of Books, 18 Mars 1999, pp. 5-7.

Xoan da Coba dijo...

Moi interesantes os artigos enlazados,Apicultor,.Imprimínos en papel pra lelos máis cómodo e poder resaltar con fosforito i engadir nas marxes "mapas mentáis".

apicultor dijo...

Para mañá, sen demora, traia un resumo de dous folios que exporá no seminario para a súa ulterior discusión entre todos (que ben estes métodos de Boloña!).

Xoan da Coba dijo...

Xa sabe,Apicultor,que os "mapas mentáis" non teñen límite."Se chegas á marxe,ten bén claro que o que se acaba é o papel,non as ideas",dinche os que ensinan a facelos.Pero boeno,a ver se me chegan dous folios A4,(interesante formato moi ligado á raiz cuadrada de dóus).