17 sept. 2008


Miserias dun oficio (II)

andoliña xoves 17 setembro


Falamos onte da moza do maltratador, nova vedette dun xeito de periodismo ben dubidoso. Somos contiñeiros morbosos e os que o saben explotan o filón. Un xornalista non pode ser cínico, dixo Kapúscinski. Pero o mestre nunca entrevistaría a esta energúmena. Tampouco foi este un caso excepcional.
Esoutro día un xornal galego cubría case unha páxina cunha ampla entrevista a un personaxe que responde no argot por Makelele. O mérito de tal individuo para saír nos medios? Pois seica deixar un matrimonio morto en Vigo tras unha suposta carreira de coches; logo, xa liberado polo xuíz, foi detido de novo, por conducir unha moto ebrio. A entrevista era xustificativa e servíalle para dar outra imaxe da súa personalidade: tamén se queixaba de ser obxecto de "linchamento mediático". Que pensarán os familiares dos falecidos ó ver publicada esa entrevista con todo luxo de detalles?
A democracia garante a liberdade de expresión, xa o sei. En tempos os delincuentes saían estigmatizados en El Caso: moitos con menos culpa dos que acabo de citar. Facer aboiar todo o que se remove nas cloacas da sociedade, exercendo o cinismo e a chulería, ofrecendo unha dignidade a personaxes que carecen dela, todo iso é xornalismo?

3 comentarios:

Xoan da Coba dijo...

Neste país poden sentirse "famosos" o Makelele o Dioni ou no seu día o Vaquilla. Pero esa é a consecuencia dunha deficiencia lingüística.Chamamos (e polo tanto pensamos) "famosa" a toda persoa que saia nos medios, ao marxe de que sexa por motivos positivos ou negativos. As connotaciós positivas da palabra contaminan mesmo o senso denotativo contrario.Noutras linguas, existe unha palabra diferente pra cada un dos dous aspectos, con connotaciós moi diferentes. No inglés, por exemplo, "infamous" é aquel con "fama vergonzante". A palabra diferente implica un concepto diferente. Un "infamous" non é nin se sinte un "famoso".

Os medios negaríanse a usar a palabra "infame" porque o considerarían un subxectivo xuizo dde valor. Pero non dudan en usar a palabra "famoso", e outras asociadas, mesmo sabendo que inducen a un subliminal xuizo de valor positivo e inmerecido. Cando a lingua non discrimina as palabras, tampouco discrimina os conceptos. A famosa influencia da lingua no xeito de pensar.

Anónimo dijo...

E o goberno español que fai ante casos coma os desa señora? Como se pode permitir que acuda aos medios de comunicación a gañar pasta? Que exemplo se lle está dando á mocedade? (si, xa sei: son un carcamal)

arume dos piñeiros dijo...

O marido sorpréndea co cura e vai ao bispo protestar. O bispo de Chioggia invita a "non giudicare".

VENEZIA - "Non giudicate per non essere giudicati". E' ricorso alle parole di Cristo il 75enne vescovo di Chioggia Angelo Daniel, per giustificare il sacerdote sorpreso lunedi scorso in intimità con la moglie di uno dei fedeli. E nel paese è caccia all'identità del prete fedifrago.

L'episodio. La dinamica è da "pochade": "lui" rientra a casa prima del previsto e trova "lei" a letto con un altro. L'altro è un prete, elemento anche questo nè nuovo nè originale. Anzi, un intellettuale, perchè il sacerdote colto in "flagranza amorosa" è docente di Sacre Scritture a Padova, alla Facoltà teologica dell'Italia Settentrionale. Il marito è sconvolto - e fin qui tutto normale" - si sfoga con il cognato e insieme vanno dal vescovo a chiedere giustizia.

E' qui che cominciano le curiosità. Innanzitutto, la Curia impedisce all'uomo di vedere il vescovo e chiama la polizia, perchè "l'uomo era parso troppo agitato". Eccesso di precauzione, forse, ma vista l'età del prelato ci può stare. "Curiosa", invece, la valutazione del vescovo sull'accaduto.

Ammonisce "l'autorità morale" intervenendo sul giornale diocesano, 'La Nuova Scintilla': "non giudicare per non essere giudicati". E non dimentichiamo che "D'altra parte, pur essendo grande la responsabilità di un sacerdote che dovrebbe essere sempre per gli altri esempio e guida - rileva tra l'altro il Vescovo - non dobbiamo dimenticare che, a fronte di molti che per fortuna sostengono il prete, non mancano persone che direttamente o indirettamente, lo spingono a mancare." Insomma, lei l'ha provocato. Ma rassicura: "Se la debolezza ci accomuna - conclude - siamo certi però che c'è per tutti anche la misericordia e quindi il perdono di Dio".

Piena assoluzione per la scappatella, dunque, o un segnale di "modernità"? L'aut-aut spacca i chioggesi, che sono scatenati. Perchè da lunedi è caccia al prete. C'è chi dice che "queste cose sono sempre successe e continueranno a succedere", chi si indigna perchè non "lo avrebbe mai creduto", chi indulge di fronte alle debolezze umane perchè e chi va al bar a giocarsi al lotto le età dei tre protagonisti. Ma lui non si è più visto: "è fuori Chioggia", fanno sapere dalle segreterie della Curia.